1230

Idag ringde klockan halv 8. Övervägde för ett par sekunder att slänga den i elementet, sen kom jag på att jag ställde den för att ha en grymt mysig morgon så jag stängde istället av det med knappen... Lillasyster vaknade, kom ner & la sig med mig så läste vi ytterligare ett kapitel i boken, sen röjde vi undan alla våra kläder från golvet, sen gick vi ner till köket medan alla andra sov för att baka scones. Hittade ett awesome recept som uppskattades av alla, kan slänga in det längre ner här i inlägget. Jäkligt lätt var det, inga svårigheter alls. Och zlatangott. Sen kokade vi té, tog fram ostar och marmelad och kex och grejer, sen tog vi varsinn bricka och gick upp för att väcka våra päron som blev lyckliga över frukost på sängen. Behöver ni fjäska till er nåt nån gång är dethär ett grymt sätt som gör att ni också får en fantastiskt god frukost, och har man sällskap med att baka den är det faktiskt rätt kul också.

Ingredienser

3 dl vetemjöl
1 dl grahamsmjöl [Går att strunta i och ta ytterligare en dl vetemjöl, om ni inte skulle ha Grahamsmjöl hemma menar jag..]
2 tsk bakpulver
1 1/2 dl halverade valnötskärnor
1/2 tsk salt
50 g smör
1 1/2 dl mild yoghurt
Honung efter smak, jag tog ganska mycket då hela familjen älskar honung. Men allt mellan 1 msk & en halv dl funkar finfint. Detta ska såklart vara rinnig honung, har ni inte det kan ni testa att ta vanlig honung på burk och värma några få sekunder i mikron och röra om med jämna mellanrum tills den smält & blivit mjuk. Aldrig testat, så det är upp till er att göra!

Gör så här 

Sätt ugnen på 250° grader och ta fram smöret så det hinner mjukna!

Lägg mjöl, bakpulver, valnötter och salt i en skål, BLANDA, detta blandas bäst med en gaffel. Tärna smöret så blir det lättare att blanda. Kleta ned smöret i blandningen med händerna. Rör ner yoghurt och honung.
Dela degen i 2 delar och platta ut dem. (är det till någon du tycker om kan du forma dom som två hjärtan! Uppskattas av de flesta). Skåra dem med kniv i 4 delar [skär inte rätt igenom, bara en tredjedel ungefär så det blir lätt att dela och jämna storlekar] . Grädda i mitten av ugnen 12–15 min.



Såhär såg våran frukost ut. (Blurar ansiktena för deras egen skull..)



Medan jag la in dessa bilder på datorn passade jag på att kolla igenom lite annat, och upptäckte att mina katter var amazing redan som 8 veckor gamla. Check this out! [Oredigerade bilder]

BUZZER aka Z, Sessis, Sessan & Zess



RANDY aka Päänd, Päändi, Gamovitch & Herr Hungrig



Both of them, riktiga luslinsar. Älskar att vara med på bild, speciellt när jag inte vill ha dom där..
[btw, sommar här. Ser himlen nice ut eller? ah, de gör den..]



Den äldre katten, fyller 15 första april
NISSE (?) aka Loodin, Hoodin, Doodin, Mischen & lillasyster har en tendens att ofrivilligt kalla honom för pudding.




That's what i'll give you guys today, kanske kommer nåt mer senare men dethär inlägget var väl inte så illa poinkat från nån som mig?
Take care fokes!

Kommentarer
Postat av: PAAAAAU

HHAAHAHAHAHAHAHAHAH, jag menade linslus...

2011-01-16 @ 12:46:59
URL: http://shroomish.blogg.se/
Postat av: thesswester - inte som alla andra

mysiga katter :')

2011-01-16 @ 15:54:58
URL: http://thesswester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0