1503

Idag har jag lärt mig tre saker.

1. Min mobil är magnetisk. Det fastnade en hårnål på den förut.

2. Bläckfisk heter "blaecksprutte" på norska.

3. Det blir dumt om man kör långtradare på en smal & halvt igensnöad grusväg. Speciellt om man har sommardäck.


Angående sista punkten så var jag och mamma i Dalum för att lämna min syster på hennes skola i morse, på vägen hem kommer vi till en sjukt skarp kurva och vi känner båda två att vi borde sakta ner, inte för att vi körde i mer än 60 sen innan, men det kändes bra.. Vi hann åka tio-tjugo meter innan vägen spärras av. Av en jävla långtradare. Jag skojar inte om jag säger att den stod RÄTT över vägen, för det gjorde den. Eller ja, lasten iallafall, karrossen låg i diket. Vi ringde 112, och på 20 minuter var räddningstjänsten där. Där satt vi fast, och jag pissnödig som ett jävla as. Vi fick backa en knapp kilometer och ta en annan väg för att komma ut till mullsjö. Efter halva vägen fick jag kramper i magen av att min urinblåsa hade växt till sin dubbla storlek och inte längre ville vara kvar är den skulle sitta. Jag satte mig då på ett ganska konstigt sätt i mitt lidande och mamma säger: HAHA! DET SER UT SOM ATT DU SKA FÖDA!!!! XD
Hon sa inte "XD", men hon såg ut så..
Tack för det stödet tänkte jag...
Så egentligen har jag lärt mig en sak till.

4. Skaffa stomi-påse.

Kommentarer
Postat av: thesswester - inte som alla andra

sv: haha härlig kommentar du gav ! :D

2011-01-14 @ 20:16:36
URL: http://thesswester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0