2259

Idag tog jag en sväng in till stora staden Jönköping. (Ah, eller hur. Var i Stockholm i helgen, Jönköping är ingenting i jämförelse med vår storstad.) 
Min bror påpekade igår att jag har blivit tråkig och bara sitter hemma hela tiden, så jag tog tag i kragen min och beslöt mig för att ta tag i mitt liv.
Släpade med mig Bob till stan, käkade pizza & köpte mössor. Så kul var mitt liv.
Mössorna var nice iallafall, en gul & en svart, samma modell. Stickade med en vacker boll på. Ska döpa dom till Kenneth och Valdermar. Bollarna alltså. PÅ MINA MÖSSOR.
Köpte även en grön, dock rätt tunn men den matchar mina byxor. Hoho.
Det var 3 för 99:- på Carlings, kunde inte motså detta underbara erbjudande.
Sen åkte vi till a6 för att möta upp mor min som vi skulle åka med hem,
men hon var försenad. (OCH HON KLAGAR PÅ MIG.....)
Då gick vi till Ikea, snodde varsin penna och 737955123856039 inköpslistor, sen målade vi fina djur på hälften och satte tillbaka dom i hyllan.
Jag målade en jättefin häst, visade bilden för Bob och sa:
-Dethär är en häst..
Varpå han svarar:
-Jahaa.
Trodde inte jag var så kass på att måla.
Jag tänker iallafall göra det en gång i veckan. "IKEA ART BY: PAULINA & BOB."
Låter som en fet karriär.

Nu hade jag tänkt att sova. Orkar inte berätta om Stockholmsresan idag heller, finns faktiskt inte mycket att säga.
Måste vara där för att uppleva det. Kan dock säga som så att tävlingen var bland det bästa jag varit med om.
Där fanns Europeer, Amerikaner, Afrikaner, Asiater, Svarta, Vita, Blåa och all världens folk, och alla var jämställda. Vi hade alla dansen gemensamt, och det var så fantastiskt att se. Det hade inte att göra med ursprung eller religion eller hudfärg, och det är inte ofta man ser det. Alltid är det någon som drar ett rasistiskt skämt nånstans, men jag hörde inte ett enda i Stockholm, för inom HipHop kulturen finns det inget som heter rasism.
Inte i mina ögon iallafall. Där är vi alla lika på det sättet att vi älskar dans. Har ni nåt som får er att känna att alla är lika? Skulle vara intressant att veta, för det är en så stark känsla.

Nu blev det ett långt och ganska seriöst inlägg, men det kanske är bra med variation.
Dags att krypa till kojs så jag orkar med skolan imorgon.
GNIGHT!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Haha, ska inte dö lr så xD killproblem (:

Kanske.. Får se om ja kan o så ^^

2011-03-05 @ 15:15:41
URL: http://josefinesvards.blogg.se/
Postat av: thesswester - inte som alla andra

SV: KLART DU FÅR VARA MED!!!! :D

det är på ÖIS, tisdagar kl 19.30-21.00 och söndagar kl 17.00-18.30 :D de två första gångerna är det gratis ;D

2011-05-10 @ 21:47:52
URL: http://thesswester.blogg.se/
Postat av: thesswester - inte som alla andra

sv: ja kom på söndag!!! :D

det är svinkul, kan inte sluta le alltså ;D och fifan vad jobbigt det är xD hahahh

2011-05-11 @ 20:11:44
URL: http://thesswester.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0